En ishacka

Jag tror att döden är som du
Fångar och försvinner
Lugnar och smeker
Jag önskar glömma vansinnet som brinner

Jag tror att döden är som du
Hackar och delar
Snurrar och visar
Jag önskar glömma musiken som spelar

Jag tror att döden är som du
Slickar och äter
Njuter och leker
Jag önskar glömma bilden som fräter

Jag tror att döden är som du
Fastnar och minns
Flyr och gråter
Jag önskar glömma att du finns

Jag tror att döden är som du
Inlåst och hörd
Avskydd och trånad
Jag önskar glömma en värld så störd

© 2012 Varja Linnea Askeland all rights reserved

2 thoughts on “En ishacka

Leave a Reply

